VÆLG AFREJSEDATO
ANTAL DAGE 0 DAGE
PRIS
Bestilling Kontakt os

Helsingfors 2018

 

Denne rejse er lavet i samarbejde med Foreningen NORDEN, Holstebro. OurWorld A/S er teknisk arrangør,
rejsen er omfattet af Rejsegarantifonden, OurWorld A/S har nummer 1747.

Herover kan du under "program" finde rejsebeskrivelsen.

 

Prisoversigt

Pris per person i delt dobbeltværelse  kr. 7.495,-

Tillæg for enkeltværelse                          kr 1.350,-

 

Rejsens pris inkluderer:

• Bus fra Holstebro til Billund lufthavn
• Fly fra Billund til Helsingfors og retur
• Bus fra lufthavn til hotel og retur
•  4 x morgenmad  
•  4 x aftensmad 
• Overnatning på Hotel Presidentti inklusiv brug af sauna og pool
• Heldagsudflugt med svensk talende guide inkl. frokost
• Udflugt til Sveaborg med svensk talende guide inkl. frokost
• Besøg i Rigsdagen
• Inspirationsmøde om rejsen
• afrejsemøde cirka en måned før afrejsen
• Lufthavnsskatter, afgifter og brændstoftillæg

 

Rejsens pris inkluderer ikke:

• Forsikringer
• Måltider, der ikke er nævnt i rejsebeskrivelsen
• Drikkevarer, til frokost og aftensmad

 

Prisen er baseret på minimum 20 deltagere.

OurWorld A/S har kunder fra hele Danmark. Vi servicerer vore kunder såvel telefonisk som per e-mail eller personligt. Netop det personlige er vigtigt for os, da vore kunder skal på oversøisk ferie eller på erhvervsrejse. Det er naturligvis også muligt at kombinere disse rejseformer.

Vi ved at sådanne rejser ofte kun foretages få gange i livet, hvorfor vi har stor fokus på at sikre, at rejsen opfylder vore kunders krav
og behov.

Vores erfaring med rejser til oversøiske rejsemål sikrer vore gæster at alle praktiske forhold inden, under og efter rejsen er kontrolleret. Og netop her kommer det personlige til sin ret.

På en rejse til oversøiske destinationer mener vi, det er vigtigt at sikre en ordentlig gennemgang af rejsen før afgang, således at vore gæster har fået mere og andet end blot en rejsebeskrivelse og en faktura.
Vi glæder os til at vise dig OurWorld!

Christian Weis Jensen

Program for rejsen

Bemærk venligst: Tekst med grøn baggrund fører til en hjemmeside, hvis du trykker på teksten.

 

1. maj: afrejsemøde

Vi mødes og gennemgår de sidste praktiske detaljer, der er naturligvis også mulighed for at hilse på dine rejsefæller.

Vi mødes kl. 11.00, adressen er Nupark 51, 7500 Holstebro.

 

25. maj: Holstebro til Helsingfors

Kl. 08.00 Vi kører fra Holstebro Banegård til Billund lufthavn, hvorfra vi flyver direkte til Helsingfors kl. 11.50. Efter en - forhåbentlig - behagelig flyvetur lander vi lokal tid kl. 14.35 i Helsingfors.

Når alle har fået udleveret bagagen kører vi direkte til vores hotel. Vi bor på Hotel Presidentti, et dejligt 4 stjernet hotel med en god beliggenhed.

Vi tager os tid til at få udleveret værelserne og måske hvile lidt, før vi mødes til en lille gåtur i hotellets nærområde. Herefter er der aftensmad.

 

26. maj: Sightseeing

Efter morgenmaden mødes vi med vores lokale guide, vi bruger dagen til at opleve Helsingfors vi ser bl.a.

• Byens udendørs marked
• Den Lutherske Katedral
• Uspenski Katedralen
• Mannerheim (byens hovedgade)
• National museet
• Finlandia Hall, byens koncert og kongresbygning. Designet af Alvar Aalto
• Kiasma - kunstmuseum
• Det Olympiske Stadion for 1952 OL
• Det nye Opera hus fra 1993
• Den unikke klippe kirke 
• Frokosten er inkluderet og nydes på en lokal restaurant.
• Vi spiser aftensmad samlet i aften.

 

27. maj: Sveaborg

Efter morgenmaden mødes vi med vores guide og går til færgelejet, cirka 1 kilometer. Vi sejler den korte tur over til Suomenlinna øen.

Vi er nu fremme ved den største fæstningsværk i Finland - Sveaborg/Suomenlinna. Borgen blev grundlagt af den Svenske konge i 1748, fortrinsvis som en beskyttelse mod Russerne. I 1808 overtog Rusland fortet, først i 1918 overgik det til Finland i forbindelse med selvstændigheden.

Efter at have oplevet øen og nydt vores frokost, sejler vi tilbage til Helsingfors. Der er tid på egen hånd før vi mødes til aftensmaden.

 

28. maj: Helsinki

Foreningen NORDEN arbejder på at arrangere et besøg ved den Danske Ambassade, herudover er det en fridag til at se nærmere på Helsingfors.

Vi mødes til aftensmad

 

 

29. maj: Helsingfors - Holstebro 

Vi mødes i Lobbyen kl. 09.00, herfra går vi den korte tur til Rigsdagen. Vi har 1½ timer med en lokal guide inde i Rigsdagen, bemærk venligst:

• Der er mange trapper, hvis du er dårlig gående skal vi vide det. Vi kan tage en vis hensyn og bruge elevatorer. Men der vil være trapper som skal forceres.
• Når vi besøger parlamentet skal vi gennem en sikkerhedskontrol.
• Mobil telefoner skal være på lydløs.

Efter rundvisningen går vi tilbage til hotellet, hvorfra vi kører mod lufthavnen. Vi er tilbage i Billund kl. 17.00 herfra med bus til Holstebro.

Vi forventer at være ved Holstebro Banegård kl. 19.15.

 

Rejsebetingelser

For OurWorld A/S medlem af rejsegarantifonden nr. 1747.

 

Prisændringer
OurWorld A/S kan under særlige forudsætninger hæve eller sænke rejsens pris. Ændringen skal bero på væsentligt ændrede valutakurser, skatter, afgifter, nye skatter og/eller afgifter, stigninger på brændstof og lign. En prisændring vil blive varslet hurtigst muligt og senest 20 dage før afrejse.
Vi kurssikrer rejsen i forbindelse med accept af tilbud, herefter kan der ikke ske ændringer på baggrund af valutaændringer.

 

Rejsedeltagerens ændring
Navneændring er efter billetudstedelse som oftest forbundet med ændringsgebyr, som er afhængig af det enkelte luftfartsselskab.

 

Rejsedeltagerens afbestilling
Indtil 62 dage før afrejse er depositum tabt.
Senere afbestilling medfører, at hele det indbetalte beløb er tabt.

 

Afbestilling skal altid foregå skriftligt.

 

Afbestillingsforsikring
OurWorld A/S anbefaler at man tegner en afbestillingsforsikring.
Forsikringen skal bestilles samtidig med rejsen. Forsikringen dækker, hvis forsikrede ikke kan påbegynde rejsen pga. død eller alvorlig akut sygdom/tilskadekomst, som kræver hospitalsindlæggelse eller lægeordineret sengeleje eller det, der kan sidestilles hermed hos forsikrede eller nærmeste pårørende eller rejseledsager.

Betingelser fremsendes sammen med policen, men kan rekvireres før evt. betaling foretages.
Evt. manglende dækning pga. bestående sygdom er en sag mellem forsikringstager og Gouda.
OurWorld A/S etablerer afbestillingsforsikringen ved Gouda rejseforsikring.

 

Rejsedeltagerens ansvar
Møder rejsedeltageren ikke rettidigt op/udebliver eller ikke kan deltage pga. glemt eller ugyldigt pas, kan der ikke forventes nogen godtgørelse. Rejsedeltageren skal sørge for, at bagage mv. er på rette sted. Enhver rejsedeltager er selv ansvarlig for at kende gældende toldregler.
Købes forsikringer gennem OurWorld er det deltagerens ansvar at sikre man har modtaget betingelser.

 

Ændring
Bureauet forbeholder sig ret til at ændre en rejse, hvis tvingende forhold gør dette nødvendigt, f.eks. omlægning af en rejserute, ændring af overnatningssteder samt flytte gæster til et andet hotel af samme standard.

 

Rygning
Rygning i fly er ikke tilladt. Hotelværelserne er som udgangspunkt ikke ryger værelser. Ønskes rygerværelser vil OurWorld A/S gerne forespørge om dette.

 

Reklamationer
Skal fremsættes til hotel/ flyselskab/operatør straks. Disse vil straks forsøge at udbedre skaden. Sker dette ikke i tilstrækkeligt omfang, skal reklamation omgående ringes eller sendes skriftligt til OurWorld A/S.

 

Hvis dit fly bliver forsinket

 

Vi har traditionelt en stor grad forbruger beskyttelse i Danmark – heldigvis. I den forbindelse vil vi gerne at du er bekendt med følgende.
Nedenstående er relevant såfremt dit fly er forsinket, eller du bliver afvist pga. for eksempel overbooking af flyet. Herunder finder du information som er hentet fra Forbruger Europa. 

 

Hvis dit fly er mere end to timer forsinket fra eller til et EU land, skal flyselskabet blandt andet tilbyde dig gratis mad og drikke, mens du venter. Det gælder for:
• To timer eller mere for flyvninger under km. 1.500
• Tre timer eller mere for flyvninger inden for EU på mere end km. 1.500
• Fire timer eller mere for flyvninger uden for EU på mere end km. 3.500

 

Flyselskabet skal betale for dine overnatninger samt transport til og fra hotel, hvis du er nødt til at overnatte på grund af forsinkelsen.
Du kan være berettiget til at få dine billetter refunderet eller en returflyvning, hvis forsinkelsen er på mindst fem timer.

Din ret til kompensation
Du KAN have ret til kompensation ved flyforsinkelse, hvis du ankommer mere end tre timer for sent til destinationen. Størrelsen på kompensationen afhænger af, hvor lang en flyvning der er tale om:
• Flyvninger på 1.500 km. eller kortere 250 EUR
• Flyvninger mellem km. 1.500 og 3.500 400 EUR
• Flyvninger over 3.500 km. uden for EU 600 EUR

 

Kompensationen skal udbetales kontant, ved bankoverførsel eller bankcheck. Hvis flyselskabet ønsker at udbetale kompensationsbeløbet i rejsekuponer eller andre tjenester, så skal du give din accept af dette på skrift.

 

I visse tilfælde kan flyselskabet reducere din kompensation med 50 % afhængigt af, hvor langt du flyver og hvor hurtigt du kommer frem.

Din ret til kompensation bortfalder, hvis flyforsinkelsen skyldes usædvanlige omstændigheder fx, uvejr og en ulovlig (uvarslet) arbejdsnedlæggelse.

 

OurWorld A/S optræder som agent for de(t) i rejsen/transporten involverede luftfartsselskab(er), der alene er ansvarlige for den korrekte gennemførelse af flyvningen. Dette selskab/disse selskabers transportbetingelser og ansvarsbegrænsninger er derfor gældende. Transporten sker i henhold til Montreal- og Warszawa-konventionerne og Forordning 889/2002, der begrænser luftfartsselskabernes erstatningsansvar i tilfælde af død eller tilskadekomst og ved ødelæggelse, bortkomst eller beskadigelse af bagage samt i tilfælde af forsinkelse.

 

OurWorld A/S ansvar for mangler samt person- og tingskade ved skibs- og togrejser er begrænset til det erstatningsansvar, vores leverandører har i henhold til henholdsvis Athen-konventionen samt COTIF/CIF-konventionen.

 

Ovenstående kan for nogle virker som ”Jura sprog”. Frit oversat til ”Dansk” betyder det:
Hvis dit fly er forsinket, kan du rette henvendelse til flyselskabet for at få kompensation. Problemet er at det ofte skal foregå på engelsk. Hvilket kan være en udfordring for mange. Men vi hjælper gerne med kontaktinformationer til flyselskabet (mailadresse eller hjemmeside)

 

I stedet kan du søge ordet: Flyforsinkelse på www.google.dk så finder du flere selskaber som kan hjælpe dig. Typisk vil de være gratis, hvis du ikke får erstatning, men får du erstatning vil de typisk kræve omkring 25% af erstatningsbeløbet.
Du skal være opmærksom at ”sagen” kan tage både måneder og år at få afklaret.
Når alt dette er sagt, så er virkeligheden, det er meget få fly der er forsinket og hvis de endelig er forsinket, så er det ofte nogle få minutter.

 

Med ønsket om en god og rettidig flyvning
OurWorld A/S

Har du spørgsmål?

Christian Weis Jensen

Telefon: 97425040