VÆLG AFREJSEDATO
ANTAL DAGE 14 DAGE
PRIS 33.995,00 kr.

Alaska 27. maj – 9. juni 2020

Denne rejse udbydes i samarbejde med KlubNordJyske og Skive Folkeblad

Ønsker du at deltage?
Tilmelding: Telefon 97 42 50 40, oplys venligst abonnement nummer til NordJyske eller Skive Folkeblad.

Alaska ligger i det nordvestlige Amerika. USA købte Alaska fra Det Russiske Kejserrige 9. april 1867, området blev optaget som USA's stat nummer 49 den 3. januar 1959
Der er så mange oplevelser, som Alaska byder ind med…. Bjørne på skovtur, Beluga hvaler der måske allerede hilser på os fra vandflyveren over Anchorage, på vores sejltur i Kenai Fjords National Park er der stor sandsynlighed for at opleve hvidhovedet havørne, måske med deres unger, spækhuggere, pukkelhvaler, søløver og søpapegøjer
I Valdez bor vi ved havnen, måske vi ser vores første havodder i havnebassinet. Havodderne samler sten op fra havbunden banker med dem for at åbne hårde muslingeskaller, kan dykke op til 100 m ned under havoverfladen, de mæsker sig dagligt med muslinger, snegle, krabber og søpindsvin.

Alle tilmeldte deltagere inviteres til et informationsmøde før afrejsen.
Udover en gennemgang af praktiske informationer er der naturligvis mulighed for, at hilse på de øvrige deltagere.

 

Herunder finder du mere om denne rejseform. Under program finder du rejsebeskrivelsen.

 

Prisoversigt:

Pris per person i delt dobbeltværelse:    DKK. 33.995,-

Pris per person i enkeltværelse:               DKK. 41.450,-

 


Rejsens pris inkluderer:

•Fly: Aalborg - Anchorage og retur

•Dansk rejseleder/chauffør på hele rejsen

•Overnatninger på turistklasse hoteller/moteller

•Morgenmad dagligt

•Vandflyver, en oplevelse over Anchorage

•Bustur i Anchorage, 1 time

•Entré, Native heritage center

•Entré, Anchorage museum

•Entré, Eklutna Historical Park

•Frokost, i Talkeetna med postevand samt kaffe

•Entré og bustur, i Denali National Park, 6 – 7 timer

•Frokost, madpakke ved Toklat River i Denali National Park

•Frokost, hos Meiers Lake House

•Sejltur på Chena floden med hjuldamper, 3 timer

•Aftensmad eksklusiv drikkevarer i Pioneer Park

•Alle gebyrer til nationalparker

•Vinsmagning på Bear Creek Winery

•Sejltur med frokost i Kenai Fjords National Park, 6 timer

•En genstand, på Salty Dawg Saloon

•Lufthavnsskatter, afgifter og brændstoftillæg


Rejsens pris inkluderer ikke:

•Drikkevarer og måltider, der ikke er nævnt i rejsebeskrivelsen

•Drikkepenge i forbindelse med måltider

•Personlige forsikringer

•Valgfrie udflugter, VIGTIGT, hvis du vælger at arrangere egne udflugter f.eks. en fisketur, så er det vigtigt at drøfte det med os, før du bestiller det. Vi kan være nødt til at ændre i programmet, så du ikke kan nå dit eventuelle eget arrangement.

•Indrejsetilladelse, ESTA, til USA for Danske statsborgere, forvent en samlet udgift på cirka DKK. 100,-

 

Artikel om rejseformen

Lille gruppe store oplevelser
Normalt tilbyder rejseselskaber oversøiske rejser til større grupper på 20 – 40 personer. Men der er et alternativ.
Rejsebureauet OurWorld A/S har gennem flere år haft succes med rejser til USA, Canada og Island, hvor der kun er plads til 10 deltagere.
Ideen er, at man tager det bedste fra den traditionelle grupperejse og tilføjer masser af fleksibilitet, impulsivitet og nærvær.

På tur i minibus
Udrejsen foregår som med andre oversøiske rejser med fly, men når man kommer frem til destinationen, står der ikke en stor bus med chauffør parat. I stedet skal rejselederen, der er chauffør på turen, hente den minibus med plads til 15 personer, der er reserveret.
Når formaliteterne omkring lejen er overstået, pakkes bilen og eventyret starter.
Som hovedregel tilbringes den første nat i den by, man ankommer til, da rejselederen skal være 100% frisk til de kommende dages spændende oplevelser.

Hovedruten og overnatningerne er bestilt, men resten er fleksibelt.
Naturligvis udnyttes den store erfaring rejsebureauet har med at tilrettelægge rejser, så man er sikker på at opleve de ting, der er ”et must” på turene. Men herudover er mulighederne åbne.
På en rejse i foråret 2017 ønskede deltagerne fx at vandre rigtig meget, så når man kom til en seværdighed blev skoene snøret, og man vandrede ud i naturen og fik anderledes oplevelser.
I et andet tilfælde ønskede deltagerne at opleve både solopgang og solnedgang ved Grand Canyon, hvilket så også blev arrangeret.

Seværdigheder skal naturligvis besøges
Turen er tilrettelagt, så man kommer forbi de seværdigheder, der skal besøges. Men hvor der med store grupper for det meste er et forholdsvis stramt program, kan man med denne rejseform være ret fleksibel med fordelingen af tiden og rute.
Hvis gruppen ønsker at køre af sted tidligt om morgenen, gør man det, og man behøver ikke være fremme ved næste hotel/motel til et bestemt tidspunkt.
Hvis der undervejs pludselig opstår mulighed for at opleve noget specielt og ikke planlagt, gør man det.
På en tilsvarende rejse i 2019 til Canada fik gruppen set 8 bjørne.
I et andet tilfælde havde en af deltagerne læst en artikel om en by i Utah med danske udvandrere, og da gruppen så tilfældigvis kørte forbi byen, blev man enige om at besøge byen. Det blev til et spændende besøg hos en af byens beboerne, som inviterede på både mad og drikke. Et møde med ”det autentiske USA”.
I et tredje tilfælde ville gruppen gerne besøge en vingård, hvilket så også lykkedes – endda med vinsmagning.

Frokost i det grønne
I rejsens pris er inkluderet overnatninger på hoteller/moteller og morgenmad. Hotellerne/motellerne ligger ikke altid i bycentrum, men ofte lidt mere naturskønt.
Ofte indtages morgenmaden på hotellet/motellet, men alternativt finder rejselederen en restaurant, hvor man får lokal morgenmad.
Frokosten indtages for det meste i det grønne, idet deltagerne ved turens start indskyder et mindre beløb i en fælles kasse, hvorefter turen lægges forbi et indkøbscenter, hvor deltagerne køber ind til frokosten. Det kan være salat, sandwich eller andre gode frokostting. Når man så er ved at være sulten, finder gruppen et passende sted at spise – gerne uden for de normale turiststeder.
Aftensmaden kan indtages på lokale restauranter, eller der købes en pizza eller der steges en bøf på det hotel/motel, man bor på.

Erfaringer med rejseformen
Rejserne er anderledes, idet man er en lille gruppe, der skal kunne blive enige om, hvad man gerne vil. Man er i forholdsvis tæt kontakt med hinanden, og skal være parat til at give og modtage.
Bussen, man kører i, er en 15 personers minibus uden toilet. Der er altså mindre plads end i en 45 personers bus. Men fordelen med minibussen er, at den kan komme frem stort set over alt – også steder, hvor de store busser ikke kan og må køre. Det giver mulighed for at se og opleve steder, man normalt ikke kommer.

 

 

I videoen herunder er der en præsentation af vogntypen vi bruger, bemærk venligst. Vognen har 15 sæder, men vi rejser med 10 gæster + rejseleder. Det giver os 4 ledige sæder og dermed mere plads til alle. Versionen vi bruger har ikke lædersæder, men indretningen er identisk.

 
Se kort over rejsen og galleri herunder.

OurWorld A/S har kunder fra hele Danmark. Vi servicerer vore kunder såvel telefonisk som per e-mail eller personligt. Netop det personlige er vigtigt for os, da vore kunder skal på oversøisk ferie eller på erhvervsrejse. Det er naturligvis også muligt at kombinere disse rejseformer.

Vi ved at sådanne rejser ofte kun foretages få gange i livet, hvorfor vi har stor fokus på at sikre, at rejsen opfylder vore kunders krav og behov.

Vores erfaring med rejser til oversøiske rejsemål sikrer vore gæster at alle praktiske forhold inden, under og efter rejsen er kontrolleret. Og netop her kommer det personlige til sin ret.

På en rejse til oversøiske destinationer mener vi, det er vigtigt at sikre en ordentlig gennemgang af rejsen før afgang, således at vore gæster har fået mere og andet end blot en rejsebeskrivelse og en faktura.
Vi glæder os til at vise dig OurWorld!

Christian Weis Jensen

Program for rejsen

 

Før du læser rejsebeskrivelsen!

  • På rejser til USA og Canada rejses der oftest i større grupper over 25 personer. Vi har på denne rejse valgt at lave det noget anderledes.
  • Gruppens størrelse vil maksimalt være 10 personer + den danske rejseleder, som også vil være gruppens chauffør.
  • Vi kører i en 15 personers Ford Transit, det vil sige at vi har 4 ledige sæder og dermed god plads i vognen.
  • Alaska er en forholdsvis ny destination for danske rejsearrangører. Vi har brugt mange ressourcer på at sammensætte den bedst tænkelige rejse med enestående oplevelser i hjertet af Alaska. I den forbindelse har Christian Weis Jensen opholdt sig en del derovre og efterfølgende uddannet vores erfarne og kompetente gruppe af rejseledere, der i forvejen kender USA og Canada indgående, men ikke har været i Alaska endnu. Såfremt du har spørgsmål af enhver art til rejsen, er du meget velkommen til at ringe og få en snak med Christian.
  • Når gruppen er så lille, betyder det naturligvis, at rejselederen har bedre tid til at sørge for, at alle har det godt og får en masse informationer. Men det betyder også, at deltagerne bør møde op med det gode humør, så alle får en sjov og god rejse.
  • Vi har vognen til rådighed hele vejen, så nedenstående er, hvad vi garanterer, I ser på rejsen, men herudover kommer der mange andre steder, hvor der er en stor grad af frihed til at tage på ekstra opdagelser. Rejselederen er der 100% for dig og dine rejsefæller.
  • Af hensyn til bagagepladsen i vognen, skal vi bede deltagerne medbringe en ”blød” kuffert/taske. Foruden en lille rygsæk som håndbagage.
  • På rejsen er der inkluderet morgenmad, men ikke nødvendigvis på hoteller/moteller. Det er ofte hyggeligere at finde en ”Diner” på vejen, så vi spiser sammen med de lokale.
  • Frokosten vil vi spise på lokale cafeteriaer, eller købe ind til en madpakke, som vi nyder et naturskønt sted.
  • Aftensmaden kan indtages på egen hånd eller følg rejselederen til et fornuftigt spisested.
  • Dette er ikke en luksusrejse, men det er en rejse, hvor du og dine rejsefæller får nogle oplevelser, som ikke findes andre steder.
  • VIGTIGT: Rejsen er ikke velegnet til dårlig gående og kørestolsbrugere. Hvis du er dårlig gående og vælger at tage med, så skal du være forberedt på at du nogle gange ikke kan deltage i gruppens gåture, men er nødt til at vente ved vognen.
  • Hver deltager skal håndtere egen bagage, der er ikke bagageservice på overnatningsstederne.

 

Bemærk venligst: Hvis du trykker på tekst med farvet baggrund, åbnes et link til en hjemmeside.

 

27. maj: Aalborg - Anchorage
Vi mødes i Aalborg lufthavn kl. 09.00, herfra flyver vi til København, vi fortsætter med Icelandair via Keflavik til Anchorage i Alaska.

Selvom Alaska umiddelbart virker langt væk, så er flyvetiden fra Keflavik til Anchorage kun 7 timer, dermed er den effektive tid i fly cirka 11 timer.

Fremme i Anchorage tager vi direkte til vores hotel.

Når alle er kommet på plads på hotellet, mødes vi og går en tur.

Overnatning: Lakeshore Inn & Suites

 

28. maj: Anchorage
Da vi landede i Anchorage har du muligvis bemærket lufthavnen til vandfly, den er beliggende ved siden af den internationale lufthavn. Lufthavnen bliver vores første stop i dag, vi skal starte med en halv times rundflyvning med et vandfly. Vi kommer til at se Anchorage og de omkringliggende bjerge, hvis vi er heldige kan vi se elge og endda Beluga hvaler fra flyet.

 

 

Når vi er tilbage på landjorden kører vi ud til Potter Marsh Bird Sanctuary, dette vådområde i udkanten af Anchorage byder på et rigt fugleliv og nogle gange kan vi se laks i vandløbene. Vi går på nogle gode gangstier, hvorfra vi kan nyde naturen og dyrelivet.

Dagens næste stop er i Chugach State Park, endnu engang kommer vi op i højderne, men denne gang med fødderne solidt placeret på landjorden, fra ”Anchorage overlook” kan vi nyde udsigten over Anchorage og bjergkæderne der omgiver byen. Hvis vejret er klart kan vi se Mount Denali (tidligere kaldet Mount Mckinley) ude i det fjerne.

Vi kører tilbage til midtbyen hvor vi skal med en bus. Busturen varer cirka en time og tager os rundt til byens seværdigheder.

Vi har to kulturelle stop i dag, det ene er ved Native Heritage Center, hvor vi får et godt indblik i hvordan den oprindelige befolkning boede og levede. Det andet besøg er ved Anchorage museum, museet har bl.a. en udstilling, de har lånt af Smithsonian museet i Washington DC, om den oprindelige befolkning.

I løbet af dagen, gør vi et stop ved et supermarked, så vi kan forsyne os med vand og andre fornødenheder til de kommende dage.

Overnatning: Lakeshore Inn & Suites

 

29. maj: Anchorage - Denali (400 km)
Lidt uden for Anchorage har vi vores første stop ved Eklutna Historical Park, her kan vi få et indtryk af hvordan den ortodokse russiske kirke og den oprindelige befolkning blandede deres kulturer.

Vi skal opleve den lille by Talkeetna, byen ligger lidt væk fra landevejen, men er absolut et stop værd.

Vi spiser på Talkeetna Roadhouse, hvor maden sendes rundt, som vi ville gøre til en familiefrokost.

Efter et par timer her fortsætter vi nordpå til Denali, naturligvis med flere stop undervejs.

Ved Denali view point south er der et imponerende syn til Denali National Park.

Fremme ved vores overnatningssted er der mulighed for at slappe af. Husk venligst at vi er i bjørne land, når du går en aftentur.

Overnatning: Mckinley Creekside Cabins

 

 

30. maj: Denali - Fairbanks (380 km)
Efter morgenmaden kører vi lidt nordpå, her skifter vi til en af parkens busser. Selvom Denali National Park er cirka halv størrelse af Danmark, så findes der kun en vej ind i nationalparken!

Turen, vi skal på, går til Toklat river, det tager 6-7 timer. Bussen stopper hver gang der er dyr, herudover er der et par mindre stop med muligheder for at bruge toiletter.

Vi har chancen for at se Alaskas ”big 5”, hvilket dækker over: Elg, grizzly, rensdyr, bjergged og ulv. Hvis vejret er med os kan vi nyde udsigten til Mount Denali, som med sine 6190 meter dominerer bjergene. Vi har madpakker med, som vi kan nyde ved Toklat river.

Efter denne interessante tur ind i nationalparken fortsætter vi til Fairbanks.

Overnatning: Best Western Plus Pioneer Park Inn.

 

31. maj: Fairbanks
Vi starter dagen med en sejltur på Chena floden, sejlturen er med en hjuldamper. Sejlturen tager cirka 3 timer og byder ind med fine oplevelser.

Kort efter afgangen møder vi et vandfly der letter og lander ved siden af skibet, herefter stopper vi ved en hundekennel, hvor vi hører om opdræt og brug af slædehunde – dette medens vi er på skibet. Herudover går vi fra borde og besøger en landsby, hvor der fortælles om livet i gamle dage.

Tilbage ved udgangspunktet kører vi ind til centrum af Fairbanks, vi parkerer ved turistkontoret og går en tur i det centrale Fairbanks. Efter at have set nærmere på byen og fået frokost, kører vi til hotellet, hvor der er lidt tid på egen hånd inden vi mødes igen.

Vi skal opleve Pioneer Park. Her kan vi se ældre bygninger, tog og flymuseum, medens vi går rundt.

Dagen afslutter med at spise aftensmad på restauranten ”Alaska Salmon Bake”. De byder på en fristende buffet, hvor du kan tage for dig af retterne.

Overnatning: Best Western Plus Pioneer Park Inn.

 

1. juni:  Fairbanks – Valdez (580 km)
Endnu en dag fyldt med højdepunkter, hvor vi vil opleve smukke bjergsøer, vandfald, evig sne på toppen af bjergene og noget af dyrelivet i Alaska.

Kort efter Fairbanks kommer vi forbi byen – North Pole, herefter venter der stort set kun naturoplevelser hele vejen til Valdez.

Flere steder vil vi i dag opleve Trans - Alaska Pipeline System, denne imponerende rørledning strækker sig cirka 1400 kilometer fra Ishavet til Valdez.

Vi spiser frokost ved Meiers Lake Roadhouse, et af de få tilbageværende roadhouses i Alaska.

Lidt længere sydpå kan vi på venstre hånd nyde synet af Wrangell-St. Elias National Park. Parken er ikke særlig kendt, ikke desto mindre er det den største nationalpark i USA.

De sidste 100 kilometer ind til Valdez byder på mange flotte oplevelser, det er ikke uden grund at området kaldes USA’s svar på Schweiz, en oplevelse som er et ”must” på en Alaska rejse.

Fremme i Valdez bor vi ved havnen

Overnatning: Best Western Valdez Harbor Inn

 

 

2. juni: Valdez
Efter morgenmaden mødes vi og går en tur langs havnen og ud til Dock Point, måske ser vi vores første havodder i havnebassinet.

Det er et fantastisk syn at opleve havodderne svømme på ryggen, medens de bakser med at åbne en musling eller søpindsvin.

Herefter kører vi lidt væk fra Valdez, der er et sted hvor der plejer at være søløver, vi kører forbi og ser om de er hjemme i dag.

I dag er der også tid til at slappe af på egen hånd. Rejselederen vil komme med forskellige muligheder for aktiviteter.

 

3. juni: Valdez – Eagle River (456 km)
Frem til Glennallen er samme vej som vi kom forleden, men naturen er så smuk at det ikke gør noget. Hvis der var steder vi ikke stoppede, så gør vi det i dag.

Blandt andet kommer vi lige forbi Worthington gletsjeren, der er en lille gåtur fra parkeringspladsen til en udmærket udsigtsplatform.

I Glennallen drejer vi mod vest, strækningen frem mod Eureka byder på masser af skov.

Når vi er forbi Eureka kan vi flere gange nyde synet af den imponerende Matanuska gletsjer. Der er flere gode muligheder for at stoppe og nyde udsigten.

Hen på eftermiddagen er vi fremme ved Eagle River, her overnatter vi.

Overnatning: Microtel Inn & Suites

 

4. juni: Eagle River – Homer (380 km)
Vi kører igennem Anchorage på vej mod Kenai halvøen, efter vi har forladt Anchorage kører vi langs Turnagain fjorden. Fjorden er kendt for, at man kan være heldig at se Beluga hvaler fra kysten.

Dagens køretur bringer os til Homer, eller ”Lands End”, navnet kommer meget naturligt fordi vejen simpelthen stopper her.

Fremme i Homer, skal vi opleve noget usædvanligt for Alaska – en vingård.

Vi besøger ”Bear Creek Winery”, hvor vi skal smage på deres vin. Herefter laver vi et stop ved hotellet, før vi kører ud på Homer Spit.

Det er en tange der går cirka 7 kilometer ud i havet, herude vil vi nyde omgivelserne og utvivlsomt se hvidhovedet havørne.

I løbet af dagen inviterer rejselederen på en genstand på Salty Dawg Saloon, et noget anderledes værtshus.

Hen på aftenen kører vi en tur ad East End Road, udover at det er et godt sted at se dyreliv, så har vi også udsigt til gletsjerne på den anden side at Kachemak Bay.

Overnatning: Best Western Bidarka Inn

 

 

5. juni: Homer – Moose Pass (231 km)
Vi har stadig lidt tid i Homer før vi kører mod Moose Pass. Her skal vi bo ved Summit Lake. I løbet af aftenen byder rejselederen på en genstand eller to på terrassen.

Overnatning: Summit Lake Lodge

 

6. juni: Seward
Efter morgenmaden kører vi ind til Seward. Der er tid til at se lidt på byens butikker denne formiddag. Kl. 11.30 skal vi på en 6 timers sejltur med Major Marine ud i Kenai Fjords National Park, ombord på skibet er en parkranger, vedkommende vil løbende fortælle om naturen og dyrelivet, ligeledes vil der være mulighed for at stille spørgsmål.

Turen går til Holgate gletsjeren, fremme ved Holgate slukkes motoren, så vi kan høre gletsjeren. Herudover kan vi se Bear og Peterson gletsjerne.

Vi nyder en frokostbuffet ombord i disse skønne omgivelser.

Skibets besætning vil sænke hastigheden på båden, når der er dyr vi kan se. Det er realistisk at vi ser, hvaler, søløver, havoddere, spækhuggere, hvidhovedet havørne og med mulighed for endnu flere spændende dyr.

 

 

Vi er tilbage på landjorden cirka kl. 17.30.

På vej tilbage til lodgen stopper vi ved Exit Glacier, her går vi en tur så vi kan nyde gletsjeren. Det specielle ved området, er at der er sat markører, så vi kan se hvor gletsjeren tidligere har været.

Overnatning: Summit Lake Lodge

 

7. juni: Moose Pass - Anchorage (194 km)
Vi bruger dagen på at køre til Anchorage, vi gør naturligvis en del stop på turen. Den mest spektakulære er et besøg i Whittier.

For at komme ind til byen, skal vi gennem en 4 kilometer lang jernbanetunnel, biltrafikken afpasses naturligvis, så vi ikke møder et modkørende tog halvvejs inde i tunnelen.

Når vi er i Whittier, så kan du se en høj bygning på højre side, her bor 80% af byens befolkning, længere væk kan du se et stort – forladt – bygningskompleks.

Det blev i sin tid bygget af den amerikanske hær, men er i dag forladt, efter sigende skulle der være spøgelser i bygningen!

Efter et par timer i Whittier kører vi tilbage gennem tunnelen.

Hen på eftermiddagen er vi fremme i Anchorage

Overnatning: Aptel Studio Hotel Anchorage

 

8. juni: Anchorage - Danmark
Vi har formiddagen til fri rådighed før vi flyver fra Anchorage mod Danmark

 

9. juni: København
Efter et flyskifte på Island ankommer vi til København, hvorfra vi fortsætter med fly til Aalborg.

 

Rejsebetingelser

Prisændringer
OurWorld A/S kan under særlige forudsætninger hæve eller sænke rejsens pris. Ændringen skal bero på væsentligt ændrede valutakurser, skatter, afgifter, nye skatter og/eller afgifter, stigninger på brændstof og lign. En prisændring vil blive varslet hurtigst muligt og senest 14 dage før afrejse. OurWorld A/S kan dog aldrig forhøje rejsens pris med mere end 10 %. Såfremt dette sker kan rejsedeltageren frit afbestille rejsen.
OurWorld forbeholder sig ret til at kurssikre relevante valutaer når der er sikret afrejse, herefter kan evt. kursfald ikke udløse lavere pris.

Forbehold
Der tages forbehold for trykfejl og fejl i prisen på rejsen.

Rejsedeltagerens ændring
Navneændring er efter billetudstedelse som oftest forbundet med ændringsgebyr, som er afhængig af det enkelte luftfartsselskab.

Rejsedeltagerens afbestilling uden afbestillingsforsikring
Indtil 60 dage før afrejse er depositum tabt.
Senere afbestilling end 60 dage før afrejse vil medføre, at hele det indbetalte beløb er tabt.

Afbestilling skal altid foregå skriftligt.

Afbestillingsforsikring
OurWorld A/S anbefaler at man tegner en afbestillingsforsikring.
Forsikringen skal bestilles samtidig med rejsen. Forsikringen dækker, hvis forsikrede ikke kan påbegynde rejsen pga. død eller alvorlig akut sygdom/tilskadekomst, som kræver hospitalsindlæggelse eller lægeordineret sengeleje
eller det, der kan sidestilles hermed hos forsikrede eller nærmeste pårørende eller rejseledsager
OurWorld A/S etablerer afbestillingsforsikringen ved Gouda rejseforsikring.

Rejsedeltagerens ansvar
Møder rejsedeltageren ikke rettidigt op/udebliver eller ikke kan deltage pga. glemt eller ugyldigt pas, kan der ikke forventes nogen godtgørelse. Rejsedeltageren skal rette sig efter rejselederens anvisninger samt sørge for, at bagage mv. er på rette sted. Rejsedeltageren er ansvarlig for enhver skade forårsaget pga. tilsidesættelse af rejselederens anvisninger. Enhver rejsedeltager er selv ansvarlig for at kende gældende toldregler.

Aflysning/ændring
Aflysning kan finde sted, hvis der ikke er opnået tilstrækkeligt deltagerantal (8). Ved aflysning af en rejse godtgøres det fuldt indbetalte beløb. OurWorld A/S er forpligtet til senest 60 dage før afrejse at underrette rejsedeltagerne, såfremt der ikke er tale om en pludselig opstået situation.

Bureauet forbeholder sig ret til at ændre en rejse, hvis tvingende forhold gør dette nødvendigt, f.eks. omlægning af en rejserute, ændring af overnatningssteder samt flytte gæster til et andet hotel af samme standard.

Rygning
Rygning i busser og fly er ikke tilladt. Hotelværelserne er som udgangspunkt ikke ryger værelser. Ønskes rygerværelser vil OurWorld A/S gerne forespørge om dette.

Bonusprogrammer
Dette er en sag mellem deltager og flyselskab

Reklamationer
Skal fremsættes til rejselederen vil straks forsøge at udbedre skaden. Sker dette ikke i tilstrækkeligt omfang, skal reklamation omgående ringes eller sendes skriftligt til OurWorld A/S.

 

Hvis dit fly bliver forsinket

Vi har traditionelt en stor grad forbruger beskyttelse i Danmark – heldigvis. I den forbindelse vil vi gerne at du er bekendt med følgende.
Nedenstående er relevant såfremt dit fly er forsinket, eller du bliver afvist pga. for eksempel overbooking af flyet. Herunder finder du information som er hentet fra Forbruger Europa. 

Hvis dit fly er mere end to timer forsinket fra eller til et EU land, skal flyselskabet blandt andet tilbyde dig gratis mad og drikke, mens du venter. Det gælder for:

• To timer eller mere for flyvninger under km. 1.500
• Tre timer eller mere for flyvninger inden for EU på mere end km. 1.500
• Fire timer eller mere for flyvninger uden for EU på mere end km. 3.500

Flyselskabet skal betale for dine overnatninger samt transport til og fra hotel, hvis du er nødt til at overnatte på grund af forsinkelsen.
Du kan være berettiget til at få dine billetter refunderet eller en returflyvning, hvis forsinkelsen er på mindst fem timer.

Din ret til kompensation

Du KAN have ret til kompensation ved flyforsinkelse, hvis du ankommer mere end tre timer for sent til destinationen. Størrelsen på kompensationen afhænger af, hvor lang en flyvning der er tale om:

• Flyvninger på 1.500 km. eller kortere 250 EUR
• Flyvninger mellem km. 1.500 og 3.500 400 EUR
• Flyvninger over 3.500 km. uden for EU 600 EUR

Kompensationen skal udbetales kontant, ved bankoverførsel eller bankcheck. Hvis flyselskabet ønsker at udbetale kompensationsbeløbet i rejsekuponer eller andre tjenester, så skal du give din accept af dette på skrift.

I visse tilfælde kan flyselskabet reducere din kompensation med 50 % afhængigt af, hvor langt du flyver og hvor hurtigt du kommer frem.
Din ret til kompensation bortfalder, hvis flyforsinkelsen skyldes usædvanlige omstændigheder fx, uvejr og en ulovlig (uvarslet) arbejdsnedlæggelse.

OurWorld A/S optræder som agent for de(t) i rejsen/transporten involverede luftfartsselskab(er), der alene er ansvarlige for den korrekte gennemførelse af flyvningen. Dette selskab/disse selskabers transportbetingelser og ansvarsbegrænsninger er derfor gældende. Transporten sker i henhold til Montreal- og Warszawa-konventionerne og Forordning 889/2002, der begrænser luftfartsselskabernes erstatningsansvar i tilfælde af død eller tilskadekomst og ved ødelæggelse, bortkomst eller beskadigelse af bagage samt i tilfælde af forsinkelse.

OurWorld A/S ansvar for mangler samt person- og tingskade ved skibs- og togrejser er begrænset til det erstatningsansvar, vores leverandører har i henhold til henholdsvis Athen-konventionen samt COTIF/CIF-konventionen.

 

Ovenstående kan for nogle virker som ”Jura sprog”. Frit oversat til ”Dansk” betyder det:

Hvis dit fly er forsinket, kan du rette henvendelse til flyselskabet for at få kompensation. Problemet er at det ofte skal foregå på engelsk. Hvilket kan være en udfordring for mange. Men vi hjælper gerne med kontaktinformationer til flyselskabet (mailadresse eller hjemmeside)

I stedet kan du søge ordet: Flyforsinkelse på www.google.dk så finder du flere selskaber som kan hjælpe dig. Typisk vil de være gratis, hvis du ikke får erstatning, men får du erstatning vil de typisk kræve omkring 25% af erstatningsbeløbet.

Du skal være opmærksom at ”sagen” kan tage både måneder og år at få afklaret.

Når alt dette er sagt, så er virkeligheden, det er meget få fly der er forsinket og hvis de endelig er forsinket, så er det ofte nogle få minutter.

 

Med ønsket om en god og rettidig flyvning

OurWorld A/S

 

Pris per person i delt dobbeltværelse
27. maj 2020 - 9. juni 2020
33.995,00 kr.

Pris per person i enkeltværelse
27. maj 2020 - 9. juni 2020
41.450,00 kr.

Har du spørgsmål?

Christian Weis Jensen

Telefon: 97425040